ח"כ גוטליב יוצאת למאבק בסיעתה: "הסנקציה לא חוקית"

    איתי גדסי 1 Comment on ח"כ גוטליב יוצאת למאבק בסיעתה: "הסנקציה לא חוקית"

    ח"כ טלי גוטליב מהליכוד הודיעה שתגיש ליועמ"ש הכנסת התראה לפני פניה לבג"ץ על רקע הסנקציות שנקט נגדה יו"ר הקואליציה: "סתימת פי בסנקציות דרקוניות ובלתי מבוקרות היא נפסדת ובלתי חוקית. הכנסת היא לא המערב הפרוע"

    Israeli Prime Minister and head of the Likud party Benjamin Netanyahu leads a Likud party meeting at the Knesset, the Israeli parliament in Jerusalem , March 13, 2023. Photo by Erik Marmor/Flash90 *** Local Caption *** בינימין נתניהו ביבי ליכוד ישיבת סיעה כנסת בחירות אופיר כץ בנימין נתניהו ישיבת סיעה ראש הממשלה צילום: Erik Marmor/Flash90
    15:37
    22.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on הפרשן מנתח: הקשר בין הטבח בעוטף לאימונים בפקיסטן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נמשך העימות החריף בליכוד: ח"כ טלי גוטליב יוצאת למאבק על רקע הטלת הסנקציות נגדה, לאחר שהתמרדה בסוגיית הוועדה לבחירת שופטים.

    "חובתי וזכותי לעבודה פרלמנטרית בכנסת", כתבה גוטליב במילים חריפות. "הציבור משלם לי בדיוק על זה. סתימת פי בסנקציות דרקוניות ובלתי מבוקרות היא נפסדת ובלתי חוקית. לאחר בירור בדבר אי סבירות ואי חוקיות ההחלטה בענייני, בכוונתי להגיש ליועמ״ש הכנסת התראה לפני פניה לבג״ץ. הכנסת היא לא המערב הפרוע".

    יו״ר הקואליציה אופיר כץ החליט אמש כי "בשל הפרת המשמעת הקואליציונית והסיעתית החמורה וחסרת התקדים" של חברת הכנסת טלי גוטליב, היא לא תכהן יותר כחברה בוועדות הכנסת השונות, לא תוכל להעלות הצעות חוק ולא תוכל לדבר בשם סיעת הליכוד במליאת הכנסת. כל זאת עד להודעה חדשה.

    גוטליב הגיבה במתקפה אישית על עמיתה לסיעה: "אופיר כץ, מספר 32 ברשימת הליכוד. חייל נאמן, החליט לספר לתקשורת ולא לי כי יוטלו עלי סנקציות ובכללן הוצאתי מוועדות הכנסת. יפה לך אופיר. כבר ביררתי מול הייעוץ המשפטי כי אין מדובר בהפרת משמעת קואליציונית. אתה פעלת באופן ביריוני ונקמני. חבריי נאמני הליכוד אנא הזכירו לו שאתם רואים הכל".

    כזכור, שלשום התקיימו בכנסת הבחירות לנציגי הרשות המחוקקת לוועדה לבחירת שופטים. ראש הממשלה נתניהו דחף לבחירת נציג אחד מהאופוזיציה כמקובל, אך לאחר שנתקל בהתנגדויות בקואליציה הורה לכל המועמדים מטעמה למשוך את מועמדותם על מנת לגרום לדחיית הבחירות. ח"כ טלי גוטליב מהליכוד התנגדה והמשיכה להתמודד לתפקיד, לצג נציגת האופוזיציה ח"כ קארין אלהרר. בעקבות זאת הורה נתניהו לחברי הקואליציה להצביע נגד כל המועמדים. בסופו של דבר נבחרה אלהרר בלבד ברוב של 58 קולות, בהם מורדים מהקואליציה. ח"כ גוטליב לא נבחרה ובתוך 30 יום יערכו בחירות נוספות בהן יבחר הנציג השני של הכנסת בוועדה.

    בתוך כך, שר המשפטים יריב לוין צפוי להציג אולטימטום לאופוזיציה בימים הקרובים, ולפיו יהיה עליה להסכים לדרישות המינימליות לפי שעה של הקואליציה בנוגע לרפורמה המשפטית וכי אם תידחה הדרישה, הקואליציה תחל באופן מיידי בהליך חקיקה חד צדדי.

    מזכיר הממשלה, יוסי פוקס, הבהיר בראיון לישראל היום כי בלי הסכמות, הממשלה תעשה רפורמה מדורגת. לדבריו, "הדבר הראשון שמתכוונים להתחיל לחוקק הוא צמצום עילת הסבירות במתווה סולברג, ובהמשך חוק היועמ"שים".

    בכיר בקואליציה קרא אמש (חמישי) לקדם את חקיקת הרפורמה המשפטית. "האופוזיציה קיבלה אתמול מה שרצתה ובכל זאת פוצצה את השיחות", אמר הבכיר. "יש גבול. הקואליציה המתינה מספיק זמן".

    עוד אמר הבכיר כי "שר או ח״כ בליכוד שיתנגד לחקיקת הרפורמה וימנע זאת בגלל מניעים אישיים של חשבונות עם נתניהו או קנאה בתמיכה שיש בלוין, ישלם את כל המחיר בליכוד".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      לא הבנתי מה הטענה שלה
      הציבור לא בחר בה אישית אלא בליכוד
      לכן זה לגיטימי שהסיעה תטיל עליה סנקציות